DenBolle's hok

Semi Realtime

Tip : afbeeldingen staan verkleind op de site. Klik erop om ze vergroot weer te geven.
scheidslijn Think! scheidslijn

kijk ook eens hier:

scheidslijnThink! scheidslijnThink! scheidslijnMAG - Motorrijders Actie Groep scheidslijnBoshuizen motorservice raalte scheidslijnLimes ICT scheidslijn

Minder welkom nieuws

Vandaag een dag met mindere momenten gehad. Op zich een hartstikke leuke werkdag gehad (ondanks de stortvloed aan incidenten die ook door de helpdesk hadden kunnen worden opgelost : 7 stuks van de 9) maar van die kloot dingen die niet meewerken.

Het eerdere script wat in eerste instantie feilloos werkte gaat bij een test gebruiker onderuit. Geen idee waarom maar een crusiaal bestand kan ie ineens niet vinden “ file not found’, dus terug naar de tekentafel.

Daarna slachtoffer geworden van mijn eigen credo wat ik er bij de jongens in het team in ros “ Assumption is the mother of all fuckupsNeem niets aan, onderzoek zelf, en trek je eigen conclusies. Techniek liegt niet, gebruikers wel.

Een aan de as/400 gekoppelde printer heeft slechte afdrukken, continue verticale strepen. Navraag leert dat ze alles al gedaan hebben, inclusief toner vervangen. Er is geen andere toner voorradig en van deze machine hebben we er maar een. Ook is uitwijken naar een andere printer technisch geen oplossing. Eea. onderzocht en lijkt op een fuser defect. HP DK gebeld, storing doorgegeven en nieuwe fuser unit besteld. Dat was een paar dagen gelden, fuser zou vandaag binnen komen. Niet dus, gebruikers staan licht in mijn nek te hijgen dus eens nabellen. “ Ja, we hebben ‘m besteld, zo rond de 10de is ie er. “ Nog eens ?.. jep.. de 10de.. voor een printer waaruit alle facturen komen. Aanvang eufemisme : Da’s niet wenselijk.

Nederland bellen, wellicht hebben zij nog zo’n machine staan of op voorraad en dan die onderdelen op sturen. Bij het model begint m’n collega te grinneken , “ Ja.. dat probleem hadden wij ook en ook maar een exemplaar van dat model. “ Nederland is dus geen optie.

Tijdens het telefoon gesprek schiet ik een ‘fuserbrander’ af (eigen term is een volledige zwarte pagina die bij voldoende aantallen in wat gevallen de smerigheid van de fuser kan aftrekken) met 30 pagina’s. Bij de printer trek ik deze open en ik zie tot mijn verbijstering dat van de pagina een deel helemaal wit is.. Voor de fuser. Shit. Het is de toner cartridge. … Toner cartridge schudden en weer een aantal zwarte pagina’s die steeds streperiger worden tot aan wit toe.

Shit.. ik vertrouwde de gebruiker…. Gebruiker op de verhoorstoel. Toner was toch vervangen ? Ja een collega van haar zou er een bestellen. Nee, ik heb het over vervangen, niet bestellen, heb je gezien dat ie vervangen is of heb je dat zelf gedaan ? Eh, tja.. goede vraag, ze had ‘m niet zelf vervangen. Ok, heeft iemand anders dat dan gezien of gedaan ? Nee. Heb je zelf bij die collega nagevraagd of ie ‘m had besteld en vervangen ? Nee. ok, dus het zou maar zo eens kunnen zijn dat we na alles nog steeds met de zelfde foute toner zitten.

Via de receptie laat ik 2 nieuwe bestellen die maandag binnen komen. De gebruiker vraagt of we niet een express dienst kunnen regelen. Van binnen ben ik pissig op mezelf dat ik te goed van vertrouwen ben geweest en pissig op de gebruiker die naast de printer zit en me al twee dagen ziet vechten met dat ding. “ Nee, sorry, er zit geen extra support op, dat gaan we niet redden. “ lieg ik.

Leermoment voor me.. Die van assumption is the mother of all fuckups is zojuist internationaal toepasbaar gebleken en het super script :

1: Gebruiker liegt altijd
2: Zo niet, ga naar regel 1

is weer bewezen.

Daarnaast ben ik af en toe ook gewoon een goedgelovige sukkel.

De test resultaten voor de mobiele verbindingen zijn binnen. Dank H. voor deze actie en ik ben oprecht geschrokken van de resultaten. Wat verschil had ik verwacht, maar op verschillende punten zie ik factor 4 tot 20 verschil ontstaan. en niet in het voordeel van mijn leverancier. Die heeft de resultaten en kan er mee aan de slag.

Dan een kloot bericht. Ander woord heb ik er niet voor.

Een van secretaresses gaat weg. Werkt al 11 jaar bij ons, en ik heb de afgelopen 3 jaar met ‘r samen gewerkt. Ze heeft er een handje van om via achterdeurtjes haar aandacht en problemen op te eisen maar beheerst dat systeem met bijhorende truckjes zeer goed. Tegen de tijd dat onze ‘chantagelijsten’ weer clean zijn en ik haar dus formeel weer kan wijzen op de te volgen procedures weet ze het vaak zo te draaien dat ik door een foute opmerking weer chantabel ben. Opmerkingen waar haar collega’s bij zijn die ik maakte “ Ik kwam ‘m er alleen maar even inhangen” Pas door het oorverdovend gelach van haar en collega’s wist ik dat ik weer mijlenver achter stond op haar.

Ook was ze de eerste die mij met een knalrode kop te kakken zette :

Ik complimenteer haar met d’r looks (mooi gekleurd) en stuiter het copy hok in, mijn print gaat fout en ik moet dus met de hand kopieen maken.
Terwijl ik daar sta wordt ik aangesproken door een ander, dus stapje naar achter, handen in de zak en ouwehoeren met die ander.
Komt zij binnen en zegt “ik ga even voor, jij staat toch te nixen met je handen in de zakken
zegt wie, als je je handen in mijn zakken steekt kan je voelen of ik nix zit te doen” zeg ik met meer testosteron dan wijsheid, en kijk haar uitdagend aan.
Zonder met de ogen te knipperen doet ze een stap op zij en steekt zo haar hand in mijn broekzak en voelt eens aan mijn been en maakt me af …. “jij stond hier gewoon niets te doen “.

Briljant dat ze dat zo deed, en uiteraard stond ik zo ver achter dat ik nooit meer over officiele procedures begonnen bent.

M,

je bent echt een leuke collega, hebt me snel in wegwijs gemaakt in ons bedrijf, en me op momenten ook met het juiste (non)geweld weer op de juiste plek gezet. Ik baal ervan dat je al weg bent als ik weer terug ben in nederland.

Hoewel ik rationeel snap dat je de keuze maakt klopt het gevoelsmatig niet. Je hoort bij ons en ook mijn afdeling, en niet alleen omdat we je met onze testen konden lastig vallen, maar ook met je humor en aanwezigheid. Het is belangrijk om lol in je werk te hebben, en ik hoop van harte dat je dat op je nieuwe plek ook gaat vinden. Met een beetje geluk tref je net zo’n soort IT ploeg aan als bij ons en kan je met plezier de achterdeurtjes gebruiken. Er lopen meer jongens zoals ik rond, dus zo’n lijstje is weer snel gemaakt.

De afgelopen jaren heb ik met plezier met je samen gewerkt, en het spijt me dat onze laatste ontmoeting achteraf de laatste is geweest. Heel veel plezier en succes bij je volgende baan.

Commenteer