DenBolle's hok

Semi Realtime

Tip : afbeeldingen staan verkleind op de site. Klik erop om ze vergroot weer te geven.
scheidslijn Think! scheidslijn

kijk ook eens hier:

scheidslijnThink! scheidslijnThink! scheidslijnMAG - Motorrijders Actie Groep scheidslijnBoshuizen motorservice raalte scheidslijnLimes ICT scheidslijn

Tweede dag van de laatste vijf

Ook deze dag vloog voorbij. Nederland komt weer dichterbij. Vanuit Nederland beginnen taken die ik na mijn terugkomst moet oppakken weer tastbaar te worden.

Het tweede kantoor gaat zijn helpdesk vanuit Canada naar Spanje verhuizen, er komen ook wat extra taken naar spanje toe. Grappig dat degene die daar over gaat mij bij het migratie team als contact heeft aangesteld en mij pas na de eerste vergadering even in seint “Oh ja.. voor ik het vergeet.. ”  Al!

Ook zijn er binnen het IT deel van ons bedrijf de nodige veranderingen doorgevoerd. Een van de bijeffecten is dat we ons nu bewust zijn van de mate en manier van communiceren.  Daarom hebben ze mij gevraagd om deel te nemen aan het communications network. Grijns.. mij, ik die zo goed kan mailen door culturele barrières heen. Aan de andere kant is het wel goed dat niet in een kantoor voor de rest van de wereld de communicatie bepaald wordt. Ik ben er zelf achter gekomen dat zelfs in gemeenschappen die erg dicht bij elkaar liggen je toch nog snel een teentje over het hoofd kan zien.

Wat ik wel ga doen na dit weekend is twee dagen vrij pakken. Deels voor de rit, maar ook om even te aclimat aklie dinges.. wennen aan Nederland.
Vandaag heb ik afscheid genomen van de Deense manager van onze afdeling, hij gaat voor drie dagen naar de UK en zal er dus vrijdag niet zijn.
Ik moet nog zoveel dingen doen ineens en de tijd lijkt steeds sneller te vliegen. Deze week wil ik ook nog zien dat ik in Christiania terecht kom, anders ga ik daar gewoon een keer voor op en neer. Met de plok dan wel, scheelt met de files en is veel leuker.

Mijn collega was tijdens een telefoon gesprek getuige van de internationale allure van ons bedrijf. De GM die een Blackberry had gekregen wilde graag een extra oplader, dus die mailde mij.  Ik ga zelf niet over bestellen dus ik mail in het Engels aan de receptie en haar secretaresse het verzoek of ze een extra oplader kunnen bestellen.
Tijdens het telefoon gesprek komt de receptioniste binnen rennen en legt in haar beste Engels uit dat volgens haar het pakket wat we kregen toch echt compleet was. Ah. hier gaat iets niet helemaal goed. Ik probeer uit te leggen wat er aan de hand is, maar de ogen spreken boekdelen. Dus “Joh.. zeg het in het Deens ”  zeg ik in het Nederlands tegen haar.  In het Deens vraagt ze wat nou de bedoeling is, en ik antwoord in het nederland dat ik een extra oplader nodig heb voor de GM. En toen was het duidelijk. Het is echt te maf voor woorden dat uitgerekend wij tweeën in het Nederlands en Deens met elkaar makkelijker door een deur kunnen dan samen in het engels.

Eigenlijk zou ik een soort van ToDo lijstje moeten maken, maar dat werkt hier toch niet. Vanochtend had ik 3 dingen willen afronden waarvan ik er uiteindelijk maar een klaar heb gekregen. En de rest van de tijd ? Naast uiteraard het ontbijten met de afdeling de hele tijd druk geweest met ? Geen idee..

Morgen weer eens proberen, we zijn dan met z’n tweeën, een zien of we er een soort van overdracht tussen kunnen proppen.

Commenteer