Schijnbaar is de detachering wereld wat wanhopig aan het worden. De contracten worden na de vakantie niet verlengd en dus is het tijd om nieuwe cliënten te werven.
Nou speel ik daar een wat vies spelletje: mijn deskphone staat negen van de 10 keer doorgeschakeld naar de helpdesk waar mijn vriendelijke collega’s de betrokken vertegenwoordiger afpoeieren als er chats ontstaan als
Helpdesk : Den, ik heb [naam] van [bedrijf] voor je aan de lijn. Zegt dat ie je al vaker gesproken heeft. Ik [zoekend in relatie database, maar knakker niet vindend]: poeier maar af.
En dat doet de helpdesk dan netjes.
Een andere truc is bellen onder het voorwendsel dat ze nog even de gegevens controleren. Ook niet intrappen dus.
Een nieuwe mogelijkheid is Linked-In, en daar zie je dan ineens een invite tevoorschijn komen, en als je dan even de linkjes doorkijkt is het onmogelijk dat ‘we’ elkaar eigenlijk kennen.
Zo ook deze dame. In eerste instantie krijg ik een linked-in invite. We zouden zaken met elkaar hebben gedaan via de Telefoongids. Klopt niets van volgens mij, want ik doe niets met onze nummervermeldingen in het algemeen. Daarbij werkt zij nu niet meer bij de telefoon gids dus proef ik een makkelijk achterdeurtje.
Als ik daarop niet reageer belt ze. Wordt dus doorgezet naar de helpdesk, want ik zit in Oslo op dat moment. Dus, zoals ze het zelf omschrijft, met de multimediale wereld in haar macht, mailt ze me via linked-in. En maakt daarbij een typische fout: ik heet ineens Eric.
On 7/12/12 12:05 PM, JV wrote:
——————–
Beste Eric,Ik heb je zojuist geprobeerd te bellen, echter kon je collega bij de servicedesk me niet doorverbinden. Gelukkig leven we in een multimediale wereld waardoor ik je toch op deze manier kan bereiken. Graag zou ik een keer met je willen kennismaken. Ik ben erg benieuwd wat jij belangrijk vind als IT Manager en wellicht kunnen we wat voor elkaar betekenen.
Ik ben altijd op woensdag en vrijdag in de buurt van Amersfoort, wanneer zou het jou schikken om een keer kennis te maken?Ik zie je reactie graag tegemoet!
[snip bedrijfs signature]
On 07/16/12 8:47 AM, DenBolle wrote:
——————–
Beste JV,dat de helpdesk je niet kon doorverbinden is niet zo gek. Ten tijde van je telefoontje zat ik in Oslo. De aankomende periode zit ik meer niet als wel op mijn plek in Amersfoort waardoor afspreken wat lastig is op de korte termijn.
En wellicht dat het een optie is om mij met Den aan te spreken ipv. Eric.
Met vriendelijke groet,
DenOn 7/17/12, JV wrote:
Beste Den,De juist naam is het minste wat ik uiteraard kan doen! Was je met vakantie in Oslo of voor [typisch: oude bedrijfsnaam]?
Ik begrijp van je dat het lastig is op korte termijn een afspraak in te plannen, op langere termijn is voor mij uiteraard ook geen probleem. Heb je in September een plekje in je agenda ?
Voor nu alvast een fijne werkdag en ik kijk uit naar een positieve reactie op dit bericht.
Met vriendelijke groet,[snip bedrijfs signature]
Goed, daar heb ik dus niet meer op gereageerd. Hopend dat de hint begrepen wordt. Niet dus. Ze is een bijtertje, een fanatieke want ineens heeft ze mijn zakelijke emailadres achterhaalt en mailt me, en op z’n zachtst gezegd, ze zet wel alle zeilen bij.
Tja.. Wat moet je daarmee? Ze jagen je op en willen alleen maar wat verkopen. Ik denk er even over na en stuur een ‘see within‘ mail. Ik ben in principe een bottom poster maar soms is het handiger om er in te quoten en begin ik de mail met ‘See Within‘ waarna achter de opmerkingen van de zender mijn opmerkingen, vragen etc. staan.
Ik stuurde haar dit mailtje:
Bovenstaande mail kan je helemaal lezen als je met de rechtermuisknop kiest voor openen in een nieuw tabblad.
Maareh… ik denk dat ze het snapt, of ik ben haar type echt niet.
en jij je maar afvragen waarom er geen chicks of dates lukken? ik zie dit toch echt als een asubtiele versierpoging daar het subtiele werk in barcelona strand….. 🙂
Nou afvragen…. da’s dan ook wel weer sterk uitgedrukt.