DenBolle's hok

Semi Realtime

Tip : afbeeldingen staan verkleind op de site. Klik erop om ze vergroot weer te geven.
scheidslijn Think! scheidslijn

kijk ook eens hier:

scheidslijnThink! scheidslijnThink! scheidslijnMAG - Motorrijders Actie Groep scheidslijnBoshuizen motorservice raalte scheidslijnLimes ICT scheidslijn

Een dankbare bron van inkomsten en frustratie

Gebruikers en techniek…

Een korte greep uit ‘net niet..’ – Outlook als je vijand

RE:

In het kader van de ADSL en breedband verbindingen gaan we een omslag maken. Niet langer is de huisleverancier de aangewezen partij, maar luisterend naar de mensen in het gebouw en veld stappen we over op vergoeding van de internetaansluiting in plaats van het zelf helemaal in te regelen, en de medewerkers bepalen welke provider en welke diensten ze af nemen. Denk aan niet alleen data, maar ook TV en telefonie.
We willen dat zo makkelijk mogelijk laten verlopen en hebben een mail verstuurd waarin

  • wordt gemeld wat de mogelijkheden zijn,
  • welke kosten er mee gemoeid zijn
  • waar eventueel aanbieders van ADSL / Internet kunnen worden vergeleken
  • en of ze hun keuze (dwz. blijven bij de huidige of overstappen naar een andere provider) aan ons terug te mailen.

Een van de gebruikers ziet de deadline naderen en wil graag weten wat er moet gebeuren. “: “ ik wil het XS4all abonnement handhaven, dus omzetten naar een privΓ©-aansluiting. Kunnen jullie aangeven wat ik daarvoor moet doen?”.

Om die vraag te stellen gebruikt deze medewerker de mail waarin staat wat er moet gebeuren…..

Accepted

We plannen een meeting met verschillende medewerkers. Via de agenda is te zien op welke tijd we de meeste kans hebben om iedereen bijeen te krijgen.

Een van de uitgenodigden antwoord netjes met een Accept melding en schrijft : “ik kan dan niet”.

En gezien de leesvaardigheid maak ik me zorgen. Er komen uit het veld klachten over de performance van de laptops die we IT-technisch niet kunnen plaatsen. Daarom willen we deze mensen met een survey benaderen en zit ik me af te vragen of ik bijvoorbeeld een vraag als volgt moet stellen:

    Na het indrukken van de startknop duurt het tot je kan inloggen:
    [] Kort, ik ben er zo

    [] Niet zo lang

    [] Geen idee, ik ga altijd koffie halen.

    [] CTRL-ALT-DEL

EΓ©n commentaar op: Een dankbare bron van inkomsten en frustratie

Commenteer