DenBolle's hok

Semi Realtime

Tip : afbeeldingen staan verkleind op de site. Klik erop om ze vergroot weer te geven.
scheidslijn Think! scheidslijn

kijk ook eens hier:

scheidslijnThink! scheidslijnThink! scheidslijnMAG - Motorrijders Actie Groep scheidslijnBoshuizen motorservice raalte scheidslijnLimes ICT scheidslijn

Je komt er niet vanaf.

M’n broer heeft ineens een skype aanval, “Ben je online? Skype oid?” Nou slingert er een skype account rond, maar hoe zat dat nou ook al weer? Na wat gemodder heb ik een oud emailadres opgesnort waarmee ik oooooittt eens een msn account heb aangevraagd. Sommige mensen denken dan trouwens meteen dat dat emailadres je hoofdemail adres is en klagen dan dat je die mail niet gebruikt, maar dat terzijde.

Om dat skypeaccount weer aan de praat te krijgen moet ik dat amil account gebruiken, maar daarvoor is het te laat. In augustus 2009 mailtje naar Zonnet (nu Tele2) om ‘m op te heffen. En daaruit bleek dat na 3 maanden niet inloggen het account niet meer gebruikt wordt. Detail: in het mailtje van mij zijn mijn echte gegevens neergzet, en ineens heet ik Bagger.

Geachte heer Bagger,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Naar aanleiding van uw e-mail met referentienummer 7524362, stuur ik u hierbij dit bericht.

Het is helaas niet mogelijk om een account te verwijderen. Als u echter nooit meer inlogt op het e-mail adres en het ook niet in Outlook of een ander e-mailprogramma ingesteld heeft, wordt het automatisch stopgezet na 3 maanden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
[naam medewerker]
Klantenservice Tele2

U stelde op 23-08-2009 om 11:22:14 de volgende vraag ([snip ref]):
Voornaam: Den
Achternaam:
Tussenvoegsel: Bolle
E-mail: db.bagger@zonnet.nl

Onderwerp: Uw Abonnement
Vraag: Ik heb in een grijs verleden het gratis emailadres db.bagger@zonnet.nl gebruikt, dat account kan worden opgeheven. Hoe gaat dat in zijn werk ?

vrgr.

DenBolle

Dus zo rond december 2010 kan je verwachten dat dat account inmiddels dood is, dus vraag ik een nieuw skype account aan.

En dan jeukt het.. zou ie echt opgeheven zijn ?

Inloggen webmail, eh.. welk wachtwoord ook al weer?  Prutsputs (dat deed ik, was niet het wachtwoord) en hoppa.. 180 spammails.
Dat was wel een typische ervaring. Om msn aan de praat te krijgen had ik dat emailadres aangemaakt en bij de inlog bij M$/MSN gebruikt. Binnen 10 minuten na de eerste msn inlog kwamen op een emailadres wat nog geen 20 minuten bestond al de eerste spam berichten binnen.  Maar goed, dat adres was alleen voor msn gebruikt en nooit voor wat anders en ik zie nog het bovenstaande mailtje staan. Dat van die drie maanden klopt dus niet helemaal.

Goed, aangezien ik het email adres niet meer nodig heb kan ie alsnog worden opgeheven en ik ga het nog een keer proberen.

Tijd voor de nieuwe klanten service van Tele2, een interactief script wat me gaat redden, denken ze.

Tele2 zegt:    Welkom bij de Klantenservice van Tele2. Waarmee kan ik je van dienst zijn?
DenBolle zegt: Ik heb meer als een jaar geleden gevraagd om de opheffing van een
               emailaccount.
               Dat zou na 3 maanden automatisch gebeuren, maar tot mijn verbazing werkt
               het account nog steeds.
Tele2 zegt:    Dat begreep ik niet. Waarmee kan ik je van dienst zijn?
DenBolle zegt: sukkel
Tele2 zegt:    Mmm sorry hoor, maar dit soort woorden horen hier niet thuis. Waarmee kan
               ik je helpen?
DenBolle zegt: waarom zou sukkel hier niet thuis horen, jij bent virtueel en kan niet
               gekwetst worden, daarbij is het systeem wat je vertegenwoordigd niet in
               staat om de vraag die ik heb te beantwoorden.
Tele2 zegt:    Ik ben een zogenaamde virtuele medewerker. Ik kan je helpen met vragen
               die je hebt over Tele2. Waarmee kan ik je helpen?
DenBolle zegt: Ik denk niet dat je me kan helpen, je verteld precies wat ik ook al zei..
Tele2 zegt:    Sorry, het is me niet duidelijk. Waarmee kan ik je helpen?
DenBolle zegt: laten we het anders doen.. ik pas me aan de beperkingen van jou aan ok?
Tele2 zegt:    Sorry, dat weet ik even niet. Oef. Waarmee kan ik je van dienst zijn?
DenBolle zegt: Sex is zeker ook zo'n woord wat hier niet thuis hoort of wel?
Tele2 zegt:    Dat begreep ik niet. Wil je daarom contact opnemen met de
               klantenservice?
DenBolle zegt: dat ga ik doen!
Tele2 zegt:    Mijn excuses, maar hier kon ik niets van maken. Wil je daarom contact
               opnemen met de klantenservice?
DenBolle zegt: dat zeg ik toch, dat ik dat ga doen?
Tele2 zegt:    Ik heb je helaas niet begrepen. Oef. Wil je daarom contact opnemen
               met de klantenservice?
DenBolle zegt: tuurlijk
Tele2 zegt:    Mooi, dat is geen probleem. Om je verder te kunnen helpen wil ik
               eerst graag weten waar je vraag over gaat. Geef daarom alsjeblieft
               een korte omschrijving van het onderwerp.
DenBolle zegt: ik wil graag m'n email account opzeggen, maar dat verzoek heb ik al
               een jaar geleden gedaan.
               Dat zou na 3 maanden rond zijn, maar het account is nog steeds actief...
Tele2 zegt:    Sorry, maar ik ben een virtuele medewerker. Ik kan dit dus niet
               teruglezen. Daarom verzoek ik je vriendelijk om het (nogmaals) te
               formuleren. Geef daarom alsjeblieft een korte omschrijving van het
               onderwerp.
DenBolle zegt: ah.. emailacount opzeggen, jaar geleden, maar werkt nog steeds,
               ondanks 3 maanden geen inlog.
Tele2 zegt:    Dank je wel. Je kunt bij mij een bericht achterlaten voor de
               Tele2 klantenservice.
               Wil je dat?
DenBolle zegt: ja
Tele2 zegt:    Ok, formuleer nu je vraag of opmerking.
DenBolle zegt: Ik heb meer als een jaar geleden gevraagd om de opheffing van een
               emailaccount.
               Dat zou na 3 maanden automatisch gebeuren, maar tot mijn verbazing werkt
               het account nog steeds.
Tele2 zegt:    Dan ga ik nu om enkele persoonsgegevens vragen. Hierdoor kunnen mijn
               collega’s snel je gegevens er bij pakken en met een goed antwoord komen.
               Daarna zal ik de e-mail verzenden.
               Wat zijn je voorletters en achternaam?
DenBolle zegt: D. Bolle
Tele2 zegt:    Mooi, dank je. Op welk e-mailadres kunnen mijn collega’s je bereiken?
DenBolle zegt: denbolle@denbolle.nl
Tele2 zegt:    En op welk telefoonnummer kunnen mijn collega’s je eventueel bereiken
               (bij voorkeur je Tele2 telefoonnummer)?
DenBolle zegt: [snipped to protect the inocent]
Tele2 zegt:    Oké! Wat is je straatnaam en huisnummer (van het Tele2 pakket)?
DenBolle zegt: [snipped to protect the inocent]
Tele2 zegt:    Prima, en wat is de bijbehorende postcode en plaatsnaam?
DenBolle zegt: [snipped to protect the inocent]
Tele2 zegt:    Super! We zijn er bijna. Wat is je klantnummer?
DenBolle zegt: geb ik niet
Tele2 zegt:    Oke, ook goed. Dan wil ik als laatste verificatie nog graag je
               geboortedatum weten.
DenBolle zegt: [snipped to protect the inocent]
Tele2 zegt:    Bedankt. Controleer dan nog een keer de onderstaande gegevens voordat
               ik de e-mail daadwerkelijk ga versturen. Zijn deze gegevens juist?
DenBolle zegt: ja
Tele2 zegt:    Zal ik de e-mail dan nu versturen?
DenBolle zegt: ja
Tele2 zegt:    Het bericht is verzonden. M’n collega’s van de klantenservice zullen
               dit binnen 24 uur verwerkt hebben en met een reactie komen.
Tele2 zegt:    Is er nog iets anders waarmee ik je van dienst kan zijn?
DenBolle zegt: nou, nou je zo aandringt, een beste beurt sla ik onderhand niet af
Tele2 zegt:    Ik heb je niet goed begrepen. Kan ik je nog ergens anders mee van dienst
               zijn?
DenBolle zegt: ja, dat typ ik net.
Tele2 zegt:    Sorry, het is me niet duidelijk. Hmmm. Is er nog iets anders waarmee ik
               je van dienst kan zijn?
DenBolle zegt: is dit een scriptje of zo?
Tele2 zegt:    Ik heb je niet goed begrepen. Wil je daarom contact opnemen met de
               klantenservice?
DenBolle zegt: nee
Tele2 zegt:    Ok, dan ga ik gewoon weer verder. Kan ik je verder nog ergens mee van
               dienst zijn?
DenBolle zegt: ik denk het niet
Tele2 zegt:    Sorry, nu weet ik even niet goed wat je zegt. Is er nog iets anders waarmee ik
               je van dienst kan zijn?
DenBolle zegt: nee, sukkel scriptje
Tele2 zegt:    Het spijt me, maar het lukt me niet om je zin goed te begrijpen. Zou je
               daarom alstublieft op een andere manier kunnen melden waarmee ik je verder
               nog mee van dienst kan zijn? Ik heb er even moeite mee.
               Is er nog iets anders waarmee ik je van dienst kan zijn?
DenBolle zegt: nee, maar ik ben wel onder de indruk van je teksten die je neer zet..
Tele2 zegt:    Het spijt me, maar het lukt me niet om je zin goed te begrijpen. Zou je daarom
               alstublieft op een andere manier kunnen melden waarmee ik je verder nog mee van
               dienst kan zijn? Wil je daarom contact opnemen met de klantenservice?
DenBolle zegt: nee
Tele2 zegt:    Ok, dan ga ik gewoon weer verder. Kan ik je nog ergens anders mee van dienst
               zijn?
DenBolle zegt: nee
Tele2 zegt:    Wij vinden jouw mening zeer belangrijk! Om inzicht te krijgen in jouw
               tevredenheid en wensen verzoeken wij je deze korte vragenlijst in te vullen.
               Alvast vriendelijk bedankt en tot ziens!

Die beoordeling was niet positief, maar dat leek me wel logisch.
Maar eerlijk is eerlijk Tele2 reageert inderdaad binnen 24 uur, maar leest niet wat het probleem is :

Geachte heer/mevrouw Bolle,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Naar aanleiding van uw e-mail met referentienummer 9603248, stuur ik u hierbij dit bericht.

Uit uw e-mail begrijp ik dat u uw e-mailadres wilt opheffen.

Wanneer u een half jaar tot een jaar geen gebruik maakt van uw e-mailadres zal deze automatisch worden opgeheven.

[snip instructie voor automtische email forwarding aan te zetten.]

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

[snip naam medewerker]
Tele2 Klantenservice

[snip business / disclaimer gewouwel ]

U stelde op 10-12-2010 om 17:11:16 de volgende vraag (9603248):
Naam: D. Bolle
Adres: [snipped to protect the inocent]
Postcode: [snipped to protect the inocent]
Plaats: [snipped to protect the inocent]
Geboortedatum: [snipped to protect the inocent]
E-mail adres: denbolle@denbolle.nl
Telefoonnummer: [snipped to protect the inocent]
Klantnummer: – niet gegeven –

Betreft: Vragen over afmelden DSL
Vraag klant:
Ik heb meer als een jaar geleden gevraagd om de opheffing van een
emailaccount. Dat zou na 3 maanden automatisch gebeuren, maar tot mijn
verbazing werkt het account nog steeds.

Openingszin: Ik heb meer als een jaar geleden gevraagd om de opheffing
van een emailaccount. Dat zou na 3 maanden automatisch gebeuren, maar tot
mijn verbazing werkt het account nog steeds.

Chatreferentie: 928533726.928533723

Dusseh…. iemand nog intresse in een onophefbaar emailadres?

11 commentaren op: Je komt er niet vanaf.

  • FF

    Sterkte 😀

    En dat gedoe met je MSN-adres wat mensen meteen voor je hoofd-emailadres (waar horen de streepjes) aanzien?
    Wat denk je van mensen die Hyves/Facebook/o.i.d. zien als je persoonlijke website of locatie om (persoonlijke) berichten naar je te sturen? Als dan niet via prive-berichten?

    • Liisa

      Precies!

      Er zijn zoveel mensen die niet snappen dat je voor online chatten of personlijke mail of zakelijke mail verschillende adressen gebruikt. Wat ze wel snappen is dat wij voor elke gelegenheid een andere outfit hebben 😉 Alhoewel ze daar dan wel weer over zeuren kunnen.
      DB kennende heeft ie een handje vol adressen, zakelijk en prive, en weet ie precies aan wie hij welk adres geeft.

      Fuck het is hier koud man.

      Db: morgen op Daphne naar het werk?

    • Ja, maar dan vraag ik wel af waarom mensen dat niet snappen. Als ik begin dat ik een ‘echt emailadres’ heb en eentje voor chatten omdat als er teveel spam binnen komt ik die meteen kan wegdoen krijg ik te horen dat ik niet zo moeilijk moet doen. En dan een dikke maand later klagen zij bij mij “Iemand heeft m’n msn gehacked” of “ik krijg zoveel spam binnen, wat moet ik doen om daar af te komen” .. zucht..

  • Liisa

    Jij niet van een email adres afkomen? Doe mij ‘m maar, je bent het adres in no-time kwijt. 😉

  • Liisa

    Dat semi realtime he, zie ik nou goed dat het om 1 uur ’s nachts donker is bij jullie?

    • Kijk, dat is wat ik zo bewonder aan je he.. Dat analytisch vermogen. Aan u is waarlijk een Sherlock verloren gegaan.

      [ vraagt zich af of door foute instructie borstomvang ook bij IQ word opgeteld om aan 3 cijfers te komen]

  • She

    Ah, vandaar jouw eigen hoge score.
    😛

    -EDIT : doe’s niet 😉 –

  • She

    Jawel, afzeiken is leuk, en gebruik je eigen ID, nu is het net of ik t zelf gezegd heb met zo’n EDIT. Ik heet helemaal geen Edit en dat weet je best. Ik edit weleens trouwens. Ja, nou weet ik het niet meer!! 😀

    – Edit : zie boven 😉

  • Ton

    Ik heb net zelf bovenstaande ervaring gehad. Gemaild met een irritante virtuele medewerker.

    Uiteindelijk heb ik het zelf zo gedaan:
    – Ga naar: http://profile.tele2.nl/
    – Log in.
    – Klik op: Account beheren.
    Je kan daar e-mailaccounts verwijderen. Helaas niet die van de beheerder. Je kan die wel zodanig veranderen dat je er geen relatie meer mee hebt.
    – Klik op: Wijzig uw persoonlijke informatie
    Verwijder zoveel mogelijk informatie. In de verplichte velden vul je onzin in. Zodanig dat je niet meer te herkennen bent.
    Zoiets als “Gekke Gerretje” telefoonnummer 012345678
    – Klik op: Wijzig Gebruikersnaam alias
    – Maak een onzin email adres waar je niet aan te herkennen bent;
    Bijvoorbeeld gekkegerritje9675356778@tele2.nl
    – Klik op: Vernieuw uw geheime vraag. Laat je moeder nu bijvoorbeeld geboren worden in Timboektoe.
    – Klik op: Wijzig Wachtwoord. Maak met kladblok of word een lang en ingewikkeld wachtwoord (zonder vreemde tekens). Kopieer en plak het wachtwoord.
    – Log uit. Sla het kladblok document of word document met wachtwoord NIET op. – – Vergeet het wachtwoord en e-mailadres.

    Het e-mailadres bestaat nog wel maar heeft geen relatie meer met jou.

    Je kan nog (voordat je het wachtwoord en e-mailadres vergeet)als je dat wilt nog een keer inloggen op de webmail en een vakantiebericht achterlaten. Bijvoorbeeld:
    “Hallo, hier is Gekke Gerritje. Ik mag mijn e-mailadres niet verwijderen van Tele2. Maar ik kijk nooit naar mijn mail en zal ook nooit reageren.
    Groeten van Gekke Gerritje”

Commenteer