maar soms ook niet. En als je dan een telecom bedrijf (en ik noem de Koninklijke niet bij naam) op je pad hebt waarvan ik stiekem vermoed dat de 5-jaren plannen nog in het cyrillisch geschreven worden kan het echt tegen zitten.
Watskebeurt ?
Nieuwe managementlid is aangetreden en heeft een nieuw huis gekocht. VIP-service vanuit IT is dan coördinatie van data en spraak aansluitingen geregeld. Mailtje naar mijn contact persoon, ruim 3 weken terug, met verzoek spraakaansluiting te leveren. Netjes een bevestiging gehad, zaken afgekaart en gisteren zou het aangesloten worden tussen 1200 en 1800 uur. Van de week nog een sms ontvangen van de koninklijke met een bevestiging “15de, tussen 1200 en 1800 uur. Zorg dat er iemand is” .. etc.
Dus gisteren:
1200 uur, er zit iemand. Een duur iemand. 1300 uur, duur iemand zit er nog.. 1400 uur, nog steeds... 1500 uur, nog steeds. 1600 uur, toch maar even klanten service bellen.. "Ja nee, [schermt monteur professioneel af] bla, planning, bla.. etc. ] Maar ze zouden komen, echt, serieus, gelooft u ons maar.. 1700 uur, nog steeds niets. 1745 uur, ik wordt gebeld, of ik iets kan achterhalen.. 1800 uur, contact Koninklijke.. Man werkt zich in het zweet om contact en afspraken te achterhalen, verwijst door naar klantenservice. 1815-1830 uur in de wacht bij de klanten service... 1845 uur einde gesprek klanten service. Duidelijk is dat er niemand vandaag meer komt [duh], maar morgen zal er actie ondernomen worden. 1850 Duur iemand gekalmeerd en situatie uitgelegd.
Vandaag
1000 uur, Actie Koninklijke : legt uit dat 'iemand' de Koninklijke gebeld had dat we gisteren niet konden. Op mijn vraag wie en wat en wanneer, was de planner van de koninklijke toevallig vergeten de zaken te noteren. De details van alle andere contacten staan wel in het systeem.. 1030 uur, Zaken afgekaart, serieuze complimenten voor mijn contact persoon bij de Koninklijke, alles wordt in het werk gesteld om omstreeks 1400 uur een monteur te plaatse hebben. Wij zetten alles op alles om de sleutels van die woning te scoren, want die zijn natuurlijk niet op kantoor.
en toen.. De flexibele werkkrachten van de koninklijke in actie, je zal toch voor je klantcontact van deze mensen afhankelijk zijn…
1115 uur, Monteur Koninklijke belt, dat ie met 5 min er kan zijn. Ik leg uit dat dat niet gaat, sterker nog, op afspraak met zijn planning is alles op 1400 uur ingeregeld. De man trekt van leer dat dat niet zo werkt, en dat ie in de regio bijna klaar is en dan Hilversum gaat en niet meer terug komt. Ik hou voet bij stuk, en zeg dat A) gisteren er tussen 1200-1800 uur iemand was, en dat ze niet zijn komen opdagen, en dat we daarom vandaag in overleg met de planning op 1400 uur zijn uitgekomen. B) we daarop onze eigen planning hebben afstemt en ik domweg geen sleutels heb en dus niet eens de woning kan openen. De man wordt steeds pissiger en hangt op met "Meneer dan weet ik genoeg." Ik ook, dit wordt een serieus probleem. 1130 uur, Contact vanuit de Koninklijke (mijn held!) heeft inmiddels alles al gehoord (ah.. de sjef stekker heeft dikke huilie bij de baas gedaan "Sjef.. die Bolle loopt me te zieken!!!") maar weet alles te ondervangen. Wederom de afspraak gemaakt voor 1400 uur, en we zorgen dat we meteen kunnen reageren. 1230 uur, Dure man op kantoor en levert sleutels. We zitten klaar.. 1400 uur, Oorverdovende stilte.... 1430 uur, zachtjes komt de wraak van de sjef stekker op gang...... 1500 uur, ah.. gelukig, telefoon, we kunnen die kant op. 1530 uur, NGNGNGN.... klaar en weer terug. Effectieve tijd Koninklijke 2 min. De gereedschapskoffer openmaken duurde langer als de lijn check en installatie.
Commenteer