DenBolle's hok

Semi Realtime

Tip : afbeeldingen staan verkleind op de site. Klik erop om ze vergroot weer te geven.
scheidslijn Think! scheidslijn

kijk ook eens hier:

scheidslijnThink! scheidslijnThink! scheidslijnMAG - Motorrijders Actie Groep scheidslijnBoshuizen motorservice raalte scheidslijnLimes ICT scheidslijn

Wat mag een mens kosten ?

Eerder zou ik geantwoord hebben “Alles” of “Veel“, maar vandaag kwam ik erachter dat ik wel degelijk een prijs aan een mens hing.

Niet wat CadaverForSale.com aan waarde aan mijn lijf hangt maar veel minder.

CadaverForSale.com
CadaverForSale.com – wat levert jouw lijk op?

Gisteren tijdens het terugrijden naar huis reed ik achter een automobilist in de stad die duidelijk teveel gedronken had. Onvaste route, remmen bij tegenligger, twijfelen bij afslagen, sterk wisselende snelheid.
Normaal zou ik als erg foute verklikker de politie gebeld hebben om door te geven dat voor mij om 19.16 uur een BMW met kenteken 14-PL-JZ rijd, kennelijk onder invloed danwel niet instaat het voertuig naar behoren te besturen.

Die laffe verklikker actie doe ik eigenlijk alleen omdat ik een pest hekel heb aan mensen die de combinatie alcohol en verkeer niet snappen en zich niet realiseren dat bij een beetje drankklapper de mens het altijd aflegt tegen het stalen projectiel.

Maar, naar aanleiding van een aflevering van “op de bon” realiseerde ik me dat dat zich tegen me zou keren.

Wat gebeurt er in deze uitzending ?
Er is een nieuw beleid om openstaande boetes te incasseren : autokentekens scannen en als er een hit op het kenteken is, voertuig stoppen en geld vangen. op zich niet wat mis mee.
Maar wat gebeurd er nou tijdens die uitzending ? Een auto heeft een hit, maar de bestuurder is niet degene die de boetes heeft gekregen. Toch moet er betaald worden op straffe van beslag op het voertuig.
En daar wringt ‘m de schoen een een beetje. Politie, OM en het ministerie van Justitie hebben een taak om strafbare feiten op te sporen, daders te achterhalen en die te bestraffen. Maar blijkens de actie (en ik maak me geen zorgen over de rechtsgeldigheid van deze actie, want de wetgever is dermate snel met het in eigen voordeel herinrichten van de wetten dat ook deze actie inmiddels rechtsgeldig zal zijn) zal het dus het OM en het ministerie van Justitie een zorg zijn wie er betaald (lees : wie er gestraft word) als er maar betaald word.

Met dat in het achterhoofd kijk ik naar mijn telefoon. Die ligt zonder headset in het middenconsole van de auto. Bellen zonder headset in een rijdende auto kost nou zoiets van € 150,-. Snel verdiend door de Petjes. Ik stelde me de volgede actie en gesprekken al voor : “Goedenavond, u spreekt met DenBolle, ik wil graag een art. 26 op [tijd en plek] melden. ” “Ah, we sturen een voertuig.” Naderhand word ik als getuige gehoord en zegt een slimme agent “Hoe deed u die melding nou ?” kijkend naar mijn headsetvrije telefoon. Terwijl ik me afvraag hoe ik me hieruit moet lullen begint ie “Uw naam ?” en pakt zijn bonnenboekje.

Nee dus, dat ga ik niet doen. Dan maar laf het kenteken melden op mijn blog, en wat nukkig vaststellen dat een mensenleven mij ongeveer € 150,- waard is.

Morgen eens met mijn overlijdensverzkering bellen, volgens mij heb ik een groter bedrag dan € 150 verzekerd.

3 commentaren op: Wat mag een mens kosten ?

Commenteer