Een hoop sleutel werk maar dan heb je ook wat. Afgelopen weekend moest er het een en ander ingebouwd en overgezet worden.
- Handvat verwarming, die tijdens de inbouw een leuke patstelling met een inlopende bezoeker bij de dealer opleverde. Deze reed (..) ook een St1100 en had netjes voor de winter een nieuwe accu gekocht en deze met druppel lader aan gesloten. En toen was de winter voorbij en leek het erop alsof de accu ook de geest gegeven had. Kwam ie even over babbelen als ie de opgebouwde handvat verwarming ziet. Als hij mij grijnzend aankijkt en zegt “Joh.. handvat verwarming, die heb je toch niet nodig. ” grinnik ik terug “Jawel, ik heb geen druppellader en moet dus de winter doorrijden.. ”
- Nieuw scheurrubber onder de wielen. Na de eerste 3100 km is de achterband (die niet nieuw was) klaar voor vers pretlatex en ach ‘Doe die voor dan ook maar.’ Ze rijd nu vetter en soepeler dan daarvoor.
- GPS overzetten van de Daphne naar Gwyneth : waarbij uiteraard het grapje begon met de opmerking van de inbouwer “Als je de orginele aansluitingen nog hebt gaat het.” Eh.. die orginele aansluiting heb je in Daphne verwerkt… Dat was de RAM-DBSP01 aansluiting : RAM mount-DenBolle Special01. Machtig mooi stukje maatwerk om een rammount op een GPZ te krijgen. Dus eerst naar WAYpoint-Notter. Door al het gescheur is de noodzaak voor een GPS steeds minder, maar verdomd, ik moet en zal een scherm extra op de kop van Gwyneth hebben. Een snelle actie met de mail zorgt ervoor dat de onderdelen al op mijn naam klaar lagen voor ik er erg in had. Meednenken noemen ze dat, of klanten binding, daar ben ik nog niet over uit.
Er was een standaard greep voor een Zumo voor de ST1100 modellen, maar die vindt ik niet mooi genoeg. Die klemt over het dashboard op hoogte de gps unit en daar heb ik nog andere plannen mee. Dus een andere oplossing bedacht die ook niet paste.. grmbl. Althans.. plan was prima, uitvoering liep wat
Gelukkig is de dealer niet voor één gat te vangen en wordt er een freesbank ingezet om zaken toch mooi aan te sluiten.
En daarom met een gepast gevoel van trots de rammount : de RAM-DBSP02 voor de Honda ST1100 / Pan European. Maatwerk om een GPS unit op zeer chiqukee cique sjike. mooie manier op de brommert te maken.
Men neme :
en een hoop geknutsel..
En dan gaat ie los. Een ware ontgoocheling.. Mijn lieve, aantrekkelijke Gwyneth blijkt een soort van techno-kameel te zijn. Waar andere motoren een stoere tank als tieten hebben heeft blijkt de mijne een Civic-luchtfilter als kamelenbult te hebben. De klotsen scheurolie donderen bij het tanken gewoon een stuk naar beneden. Zo zonder platen die haar schoonheid geven is ze een soort van FrankenMeid met een bochel..
Maar goed. Na de eerste schrik aan de slag.
Eerst de platen weg, en blok blootleggen, zodat daar straks de electra langs kan lopen.
Dan de kap van het stuur. Daar zit dan per model een afwijking in. De jongere meiden hebben het stuur wat hoger staan waar een standaard U -bocht onderdoor kan, Gwyneth niet, die moet echt onderhanden genomen worden….
Dan het blokje op maat maken. Freezen, wat vijlen en passen.
Gat boren in de plastic kap waar de rubber mount kogel door moet
Kabels aansluiten, kabels wegwerken,
Kap er op:
Setje er op en testen
Gat in de kap met rubber afdekken
Hoppa : De RAM-DBSP02, voor de Honda ST100 !
Heel mooi opgelost.
Nu alleen nog leren rijden 😉
wat is er mis met mijn motorrijden? Gaat prima. Alleen die anderen op de weg.. 😉
Den kan best motorrijden. Alleen die woordkeuze : pretlatex, RAM-db special.. Het gaat nog steeds over een motorfiets toch?
Zeer netjes opgelost !
Kun je nog je tellers etc. zien?
Prima, de bovenlijn van de zumo loopt onder de lijn van de tellers. Alles is nu wat groter dus de krappe ruimte en dienovereenkomstige problemen van Daphne heb ik hier niet meer.
En wat is die dikke Draaischakelaar op links?
De schakelaar voor de handvat verwarming, tikje gebogen voor de ergonomie.
Ziet er inderdaad super netjes uit. Puik stuk maatwerk, ook complimenten aan die jongen van Koerhuis!
Het wordt zo wel weer een eigen fiets van je 😉