DenBolle's hok

Semi Realtime

Tip : afbeeldingen staan verkleind op de site. Klik erop om ze vergroot weer te geven.
scheidslijn Think! scheidslijn

kijk ook eens hier:

scheidslijnThink! scheidslijnThink! scheidslijnMAG - Motorrijders Actie Groep scheidslijnBoshuizen motorservice raalte scheidslijnLimes ICT scheidslijn

Het had niet langer moeten duren.

Schijnbaar ben ik net op tijd overgestapt op Daphne. Niets ten nadele van Frederique, maar ik heb in een twee dagen twee dingen meegemaakt die met haar beduidend anders zouden zijn afgelopen.

Maandagochtend
Na met heftige regen op kantoor gekomen te zijn, toch maar regenpak aangedaan op de terugweg. Vol in dat pak aan de zweterij gegaan natuurlijk en nada regen tot ik van de snelweg af moest. En forse regen (zelfs een slurf onder de wolken).. Door plassen gegaan waarbij de motor flink afremde, en het water hoog opspoot. Geen probleem tot zover.
Eerste rotonde op de dijk: dikke plas vlak voor de rotonde. Dus iets afremmen, en uitrollen, en bijna onderuit gegaan.. Op die rotonde. Met dat Daphne vervelend deed d’r weer overeind getrokken zodat ze in een lijn kwam, daarmee de plas doorstoken en half over de kruising gegaan en toen er alleen natte weg ipv plas was meteen weer vol in de rem, en na loslaten omgegooid om de bocht te maken. Die had ik met Frederique niet gehouden. De wendbaarheid van Daphne is beduidend hoger en sneller. Op zich niet zo’n raar iets, de oude was een GTR en de nieuwe een GPz, dus qua kop is er het nodige aan materiaal wat nu niet ‘omgegooid’ hoeft te worden.

Hoooo dan toch!!!

Dinsdagochtend.
Op de plok, lekker doorrijden, en flink afstand houden. Jep, klinkt raar, maar met wennen aan deze motor is afstand houden helemaal geen slecht idee. Ik moet nog goed wennen aan de effecten van de veel kleinere kuip (windgevoeligheid is hoger voor mij als rijder) en het schudden tijdens de rit in het algemeen. Ondertussen kijk ik op de snelweg naast me, er zit een mooie meid met leuk leuk koppie in een auto. Ineens alles voor me tot bijna stilstand. Vol in de ho-ijzers dat de kont iets opkwam, en op tijd tot stilstand, met nog iets van 20 cm tussen mij en de voorganger, en dat was ruim 20/30 meter daarvoor.

Al met al lijkt het erop dat ik inderdaad op tijd ben overstapt.

Commenteer